Državni sekretar Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Uroš Kandić izjavio je danas da su potrošači u onlajn trgovini čak i bolje zakonski zaštićeni od potrošača u tradicionalnoj kupovini.
„Malo ljudi zna da onlajn kupac ima pravo da u roku od 14 dana od kupovine, proizvod vrati prodavcu bez bilo kakve obaveze da ga izveštava zbog čega to čini. Dovoljno je samo da mu se obrati i da se to evidentira kod prodavca i da on mora da vrati novac kupcu“, naveo je Kandić na obeležavanju Svetskog dana zaštite potrošača.
Dodao je da to ne važi kod nekih posebnih situacija kao što je kupovina hrane, proizvoda koji su namenjeni baš za osobu koja ih je poručila i medicinskih i drugih proizvoda koji su nakon otvaranja neupotrebljivi.
E-trgovina u Srbiji je, prema njegovim rečima, doživela pravu ekspanziju o čemu svedoče podaci da je na taj način u 2020. godini obavljeno čak 14 miliona elektronskih transakcija, što je dvostruko više nego godinu dana ranije, kao i da je vrednost tih transakcija 33 milijarde, dok je 2019. bila 17 milijardi.
Kandić je istakao da se radi i na razvoju drugih oblika trgovine, čemu u prilog svedoče podaci da je lane tradicionalna trgovina u Srbiji zabeležila rast od četiri odsto.
To, ocenio je, odličan rezultat, naročito imajući u vidu da je bilo zaključavanja zbog pandemije.
Dodao je da će resorno ministarstvo nastaviti da štiti prava potrošaca, prateći evropske standarde i najavio donošenje novih zakonskih rešenja u ovoj oblasti.
„Pripremamo izmene Zakona o zaštiti prava potrošača koje će ići pre svega u pravcu davanja veće nadležnosti tržišnoj inspekciji i to kroz mogućnost da ona izdaje prekršajne naloge. Ona to sada ne može a po usvajanju zakona će moći za više od 30 vrsta prekršaja koje trgovci budu činili“, rekao je Uroš Kandić.
Radiće se i na rešenjima za vansudske sporove, a biće povećana i vrednost kupljene robe koja će moći da ide na medijaciju.
Kandić je ukazao da je od donošenja Zakona o zaštiti prava potrošača 2014. godine uradjeno mnogo, što pokazuju i podaci da je ranije godišnje podnošeno samo oko 2.000 prijava potrošača, a sada je taj broj veći i za deset puta.
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić je istakla da je cilj ministarstva da potrošači budu zadovoljni i da su sve aktivnosti ovog resora tokom prethodne tri godine doprinele da elektronska trgovina tokom pandemije doživi ekspanziju.